Externí dodavatelé služeb pracují ve stejné aplikaci, pouze jejich pohled je omezen uživatelskými právy a tak jim jsou zpřístupněna jen vybraná data.
Na příkladu je názorně ukázán odlišný pohled na stejný požadavek: vlevo je zobrazen požadavek včetně všech údajů, vpravo je pohled externího dodavatele služeb.
Externí uživatel zadává do systému nejenom potřebné informace nutné ke sledování rozpracovanosti požadavků, tj. aktualizace požadavků v systému, ale může například požadavky přiřazovat konkrétním uživatelům (vlastním zaměstnancům) k řešení nebo přímo v prostředí systému dále požadavek upřesňovat pomocí poznámek, případně připojovat k požadavkům dokumenty (přílohy ve formátu PDF, JPG, PNG nebo dokumenty MS Office).
Externí uživatelé systému mají k dispozici základní statistiky mapující efektivitu klíčových procesů - četnost a charakter realizovaných zásahů. Podstatná pro externí uživatele je i informace o termínu akceptace zaslaných faktur a datum jejich úhrady. O tyto informace je rozšířen základní přehled požadavků tak, aby podstatné informace byly ihned k dispozici.